čtvrtek 20. října 2016

Zapečená mrkvová pomazánka podle Florentýny

Mrkvová pomazánka

Jsem pomazánkový nadšenec. Mé kuchařské začátky jsou pevně spjaty s Florentýnou a její Kuchařkou pro dceru. Když se v půlce léta objevila možnost získat v předprodeji další Florentýninu kuchařku, tentokráte večeřovou, neváhala jsem a nadělila jsem si ji jako dárek za odevzdanou diplomku. Brzy určitě napíšu recenzi, ale zatím pilně zkouším jednotlivé recepty. A protože jsem ten pomazánkový nadšenec a protože je podzim a na mě se směje právě sklizená mrkev, první recept, který jsem vyzkoušela, je zapečená mrkvová pomazánka. 

Oproti receptu jsem mírně upravovala (však to znáte, lednice se neptá, co je v receptu a mávnutím kouzelného proutku se v ní neobjeví nic, co jste zapomněli koupit...), ale myslím, že to ničemu neublížilo.

Na 12 ks toastového chleba:

2 velké mrkve
150 g tvrdého sýra (použila jsem cheddar a bylo to fajn, ale můžete použít i méně fancy sýry)
100 g majonézy
2 stroužky česneku
12 plátků toastového chleba nebo adekvátní množství rozkrájené bagety

Postup: 
Začnu předehřívat troubu na 180 °C. Pekáč vyložím pečícím papírem.
Mrkev oloupu a najemno nastrouhám. Česnek oloupu a prolisuji k mrkvi. Najemno nastrouhám sýr a také přimíchám. Také sýr nastrouhám najemno a přidám. Na závěr vše smíchám s majonézou.
Natřu na chleba a dám zapéct na 10-15 minut.
Podávám ihned.
(I když mně osobně to chutnalo ještě více druhý den ohřáté v mirkovlnce...Pomazánku lze podávat i v nezapečeném stavu).


P.S. Doufám, že pokud by se Florentýna k tomuto článku dostala, nebude jej považovat za porušení autorských práv. Na svou obranu musím totiž říct, že její slávu šířím seč můžu - naposled jsem dvě z jejích knih věnovala jako svatební dar :)

2 komentáře:

  1. Ahoj! Právě jsme zkusili a super:) Akorát jsme teda dávali větší vrstvu a dalo to na 8 chlebů akorát. A příště dám míň majolky a zkusím trochu neutrálního jogurtu :) Jinak super nápad:)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že chutnala. Já majolku do pomazánek taky obvykle nepoužívám a i v tomhle receptu už jsem jí, oproti originálu, ubírala. Nevím, jak bude fungovat jogurt v zapečené formě, ale třeba to bude taky dobré :)

      Vymazat