čtvrtek 8. října 2015

Pečená dýně s kuskusem a bryndzou


Je podzim. Mám tenhle čas ráda. Líbí se mi kontrast zatažené oblohy a barevných listů na stromech. Barevné deštníky na ulicích, které pozoruji zpoza okna v útulné kavárně. Relaxuji při podzimních pracích na vsi. A přemýšlím, jak zpracuju všechnu tu úrodu dýní. 
Jsem asi jedna z mála, kdo nemá rád dýňovou polévku. Bývá mi z ní špatně. A tak musím hledat způsob, jak dýni zpracovat jinak. Letos jsem objevila kouzlo máslové dýně. Má hruškovitý tvar, celkem snadno se loupe i krájí, má jen málo semínek a upečená s tymiánem je výborná. Doplnit ji můžete třeba bryndzou a kuskusem.

Ingredience:
1 máslová dýně 
sušený tymián
sušený rozmarýn
sůl, pepř
olivový olej
bryndza
celozrnný kuskus

Postup:
Dýni oloupu, rozpůlím a zbavím ji semínek. Potom ji nakrájím na kostky. Troubu předehřeju na 200°C. Dýni vyskládám na plech, zakápnu olejem, přidám lžičku tymiánu, špetku rozmarýnu, osolím a opepřím. Dám péct. Peču asi 30 minut dokud dýně není měkká.

Mezitím si připravím kuskus. Zaliju ho horkou vodou, nechám nabobtnat, přidám kapku oleje, osolím a případně okořením podle chuti.

Na závěr hotovou dýni posypu bryndzou a podávám.

P.S. Můžete mě také sledovat na instagramu @kucharkapro2

Žádné komentáře:

Okomentovat