úterý 8. září 2015

Švestkové řezy se sněhovou peřinkou


Nedávno jsem v jednom článku psala o tom, jak jsem si koupila časopis Sweet Dreams a co všechno se mi na něm líbí. Srpnovo-zářijové číslo se zaměřuje na hrušky, jablka, švestky a ostružiny. A protože toto ovoce dozrává právě nyní, mohla jsem o víkendu konečně nějaký ten recept vyzkoušet. 
Zvolila jsem švestkové řezy, protože jsem chtěla upéct nějakou "normální nedělní buchtu" a naše slíva je teď švestkami úplně obsypaná. 
S přípravou těsta budete velmi rychle hotovi, akorát se možná trochu vzteknete při jeho rozvalování - hrozně se trhá, takže je potřeba vyválet ho malým válečkem rovnou na plechu.
Pudinková část je úplně triviální a naklást švestky umí také úplně každý.
Trochu problematická je sněhová peřinka. Už jsem ji jednou dělala v tomhle receptu a to mi tehdy vyšla skvěle. Při postupu podle Sweet Dreams mi ale tak docela nevyšla - prostě neztvrdla, jak měla. Proto postup upravuji a vám ho přepisuju tak, jak to budu dělat příště, aby peřinka byla ukázková :). 

Přestože buchta není úplně fotogenická, tak je velice, velice jedlá. Uvidíte, že se k ní budete vracet.

Ingredience (na plech 20x40 cm):
na těsto
250 g hladké mouky
2 lžíce cukru
špetka soli
1 lžička kypřícího prášku
200 g studeného másla
4 žloutky

Začnu předehřívat troubu na 170 °C. 
Mouku smíchám s cukrem, solí, práškem do pečiva. Do této směsi rychle nakrájím vychlazené máslo. Rukou rychle zpracuji do těsta. Poté přidám také žloutky a ručním elektrickým mixérem vmíchám do těsta. Vymažu a vysypu si plech. Na takto připravený plech dám těsto a malým válečkem rozválím. Bude se to trhat, bude vás to štvát, ale nakonec to zvládnete. Dám do trouby a peču 15 minut.

Mezitím si připravím pudinkovou vrstvu:
ingredience:
500 ml mléka
1 sáček vanilkového pudinku
1 lžíce cukru
1 kg švestek
2 lžíce škrobu

Pudink připravím dle návodu na sáčku. Švestky vypeckuju, rozpůlím a popráším škrobem. 
Hotový pudink rozetřu na těsto vyndané z trouby. Na pudink naskládám rozpůlené pecky. Opět strčím do trouby a peču dalších 15 minut.

Mezitím si připravím sněhovou peřinku:
4 bílky
špetka soli
200 g cukru moučka
1 lžíce škrobu

Bílky se solí šlehám do tuhého sněhu, postupně zamíchávám i cukr. Ke konci přidám škrob. Sníh musí tvořit špičky, které drží. 
Takto hotový sníh rozetřu na buchtu vyndanou z troubu. Vložím opět do trouby  peču asi 7-10 minut, dokud peřinka nezíská na krajích zlatavý nádech. Hotovo!



Žádné komentáře:

Okomentovat