úterý 1. září 2015

Cuketová polévka - lepší než si myslíte


Mám cukety velmi ráda, ale při vyřčení sousloví "cuketová polívka" jsem si vždy představila něco velmi nevábného. A tak jsem se jejímu vyzkoušení neustále vyhýbala a uvařila ji teprve nedávno, když už cuket bylo doopravdy tolik, že mi došla veškerá jiná inspirace na jejich zpracování. Polévky miluju, ale nejradši mám vývary nebo bramboračku a z některých krémových polévek mi bývá špatně. Tato cuketové polévka mě ale velice příjemně překvapila - má plnou chuť, není těžká a velmi zaujala i Belgičana, který si ji vyžádal ještě i na druhý den do práce. Takže ji můžete v klidu naservírovat i mužům - jen bych před nimi možná do poslední chvíle tajila, jaká že je ona hlavní ingredience pokrmu ;) 
Inspiraci jsem našla na webu Apetit online.

Ingredience (na 4 porce):
1 kg cukety (nejlepší jsou středně velké, ale uplatníte i velkou - tu ovšem zbavte semínek)
3/4 l drůbežího vývaru (pokud máte o něco méně, nic se neděje, snese to případně i naředění)
2 lžíce olivového oleje
2 stroužky česneku
sůl, pepř
hrst bazalky
hrst hladkolisté petržele
50 g parmazánu + na závěrečné ozdobení
60 ml sladké smetany
opečený chleba k podávání

Postup:
Cukety rozkrojím a nakrájím na centimetrové kousky. Česnek oloupu a nadrobno nakrájím. V dostatečně velké pánvi rozehřeju olej a vhodím na něj cuketu. Přidám natrhanou bazalku, osolím a asi 10 minut opékám, dokud cuketa nezměkne. V hrnci ohřeju vývar a přidám k němu změklé cukety. Asi ještě pět minut vařím. Poté část polévky (asi 1/4) odeberu, zbytek tyčovým mixérem rozmixuju. Vše vrátím zpět do hrnce. Přidám nadrobno nakrájenou petrželku a nastrouhaný parmazán, dle chuti dosolím a dopepřím a vliju smetanu. Ještě krátce povařím.
Poté naliju polévku do talířů, ozdobím hoblinami parmazánu, petrželkou a podávám s opečeným chlebem.

P.S. Můžete mě sledovat také na instagramu @kucharkapro2

2 komentáře: