čtvrtek 24. září 2015

Bulgur s houbami a polníčkem

Víkend jsem strávila v Jizerských horách. Mám to tam ráda, protože tam dokážu vypnout, zapomenout na pražský chaos, načerpám tam vždy spoustu energie. Vždycky se těším, jak tam budu chodit po lesích a loukách, budu se kochat výhledy a budu dýchat čerstvý vzduch. Tentokrát jsem se ovšem také těšila na houby - houbařská sezóna je letos prachbídná, ale z Jizerek aspoň občas dorazila zpráva, že "rostou". Upřímně - moc nerostou, a to ani na horách. Strávila jsem několik hodin v lese, abych našla tři hříbky (i když nádherné!).
Večeři zachránila až naše zahrádka, na které jsem objevila asi 15 klouzků!

Bulgur s houbami je skvělý - s těmi lesními samozřejmě nejskvělejší, ale parádu letos uděláte asi i se žampiony nebo hlívou :)

Ingredience (pro 2):
2 malé hrnečky bulguru
miska hub (asi 150 g)
1 dcl bílého vína
1 cibule
2 stroužky česneku
2 velké hrsti polníčku
sůl, pepř
lžíce oleje
2 lžíce nastrouhaného parmazánu

Postup:
Cibuli a česnek nakrájím nadrobno a na oleji osmahnu. Přidám houby, osolím, opepřím a zaliju vínem. Ztlumím oheň a dusím, dokud houby nejsou měkké.
Bulgur zaliju dvojnásobným množstvím vody, na mírném ohni uvařím do měkka. Osolím.
Hotový bulgur přidám do pánve k houbám, případně ještě přiliju trochu vína, přidám polníček a parmazán. Když polníček zavadne, mám hotovo. Rozdělím na talíře, obložím čerstvým polníčkem a podávám :)


Žádné komentáře:

Okomentovat