čtvrtek 16. července 2015

Vepřové minutkové plátky s lilkovo-rajčatovou omáčkou


Ještě asi tak před rokem by mě rozhodně nenapadlo koupit v obchodě vepřové plátky s úmyslem je v této podobě taky nechat. Prostě jsem se masa tak trochu bála. Byla jsem přeborníkem na kuřecí nudličky, kuřecí paličky, rybu a ještě tak nanejvýš jsem udělala vepřové nudličky. Poté, co jsem ale několikrát zvládla připravit i prvotřídní hovězí steak nebo třeba pečený vepřový bůček, řekla jsem si, že je na čase stud odhodit a začít být u pultu s masem uvolněnější. A tak se snažím. Minutkový plátek samozřejmě není maso, které by mělo být nějak záludné, ale chápejte, že je to první vepřový plátek, který se dostal do mé výlučné péče. A dopadlo to opravdu dobře! 

Ingredience (pro 2):

maso:
300 g vepřových minutkových plátků
sůl
pepř

Maso paličkou naklepu, z obou stran osolím a opepřím. Vložím do zapékací mísy. Troubu předehřeju na 190°C a dám do ní maso. Peču 7 minut, poté maso otočím a peču dalších 8 minut. Po této době by maso mělo být propečené a měkké.

na omáčku:
1 středně velký lilek
4 menší rajčata
300 ml passaty
1 lžička cukru
1-2 lžíce balzamikového krému
bazalka (čerstvá nebo sušená)
2 stroužky česneku
sůl, pepř
olivový olej

Lilek podélně rozkrojím, posolím a nechám chvíli vypotit. Poté ho nakrájím na menší kostky. Rajčata spařím, oloupu a načtvrtím. Na pánvi rozehřeju olej a přidám lilek. Opékám na středním ohni asi 5 minut, dokud lilek není změklý. Poté přidám rajčata, cukr a balzamiko. Asi 2 minuty to takto nechám. Pak přidám passatu, propasírovaný česnek, sůl, pepř a bazalku. Vařím, dokud směs nezhoustne na kečupovitou konzistenci.

Podávám například s bramborovou kaší.

Žádné komentáře:

Okomentovat