středa 22. července 2015

Ovšala - osvěžující ázerbajdžánský drink z růží


Ta vedra, která poslední týdny v Česku panují, jsou už pořádně úmorná. Teploty do 30° C mi v létě nevadí, však jsou prázdniny a rádi si užijeme koupání a opalování a večerní posezení pod pergolou. Ale čeho je moc, toho je příliš. Navíc péče o zahradu je pak extrémně náročná, bylinky v mém truhlíku v Praze už slunce také totálně sežehlo a ani se mi nechce dávat nové, protože vím, že by během chvilky dopadly úplně stejně. 
Jsou ale národy, kde jsou na tato extrémní vedra zvyklí a kde se už naučili, jak se v takovém počasí osvěžit a nezešílet. Ázerové jsou právě jedním z těch národů, který si v létě užívá extrémního hicu a ani přístup k moři to nespasí. A protože jejich kuchyně je vyhlášená a i Belgičan, který několikrát byl v Baku, si ji pochvaloval, rozhodla jsem se nechat se jí inspirovat. Pro začátek sice jen k výrobě nápoje, ale myslím, že to časem rozšířím i do dalších oblastí (i když vlastně - jejich lilkovou pomazánku už mám taky v malíku).
Ovšala je velmi osvěžující nápoj, který je velice snadný na přípravu, avšak náročný na čas - růže musíte totiž nechat několik hodin louhovat. Nápoj se vám ale odvděčí krásnou sytou růžovou barvou, lehkou vůní růží a příjemnou svěžestí. A množství cukru se nedivte - Ázerové jsou jižanský národ a ty k cukru chovají obvykle velkou náklonnost...

Ingredience (na 1 malou skleničku viz foto):
1 květ tmavočervené růže (mělo by to být asi 15 g, já osobně jsem květ nevážila)
1 zarovnaná lžíce cukru
1 lžička šťávy z citronu

Postup:
Omyté okvětní lístky dejte do hrnku a zalijte 150 ml vařící vody. Přidejte citronovou šťávu a nechte louhovat alespoň 6 hodin. Poté přidejte cukr a počkejte, dokud se nerozpustí. Potom sceďte do skleničky, nechte chvíli vychladit, můžete přidat i led. Podávejte. 




Žádné komentáře:

Okomentovat