čtvrtek 4. června 2015

Jahodová Pavlova


Možná je to divné, ale až do včerejška jsem o Pavlově jen četla a nikdy ji nejedla. Ale protože mi zbyly po posledním pečení v lednici tři bílky a na trhu byly krásné české jahody, rozhodla jsem se, že ji konečně vyzkouším. Sice se mi trochu příčilo to množství cukru, které je na ni potřeba, ale zase absence mouky to trochu vyrovnává. 
Dezert je to opravdu snadný na přípravu, takže pokud se po vás bude někdy chtít, abyste upekli dort, a vy přitom nebudete mít na nějaké pečení vůbec chuť, sáhněte po tomto dortu. Za 10 minut ho máte v troubě a vyšlehat šlehačku je pak taky otázka jen několika málo minut. 
Názory se ovšem trochu různí na to, zda je lepší podávat Pavlovu hned, nebo raději až pár hodin odleželou. Já jsem ji ochutnala zhruba necelou hodinu po upečení a byla výborná, chutnala prostě trochu jako rakvička se šlehačkou (a ty já miluju!). Druhý den je "jemná jako obláček". Nevýhodou ale je, že pusinka nasaje vlhkost šlehačky, takže dort pak není tak strukturovaný a mě osobně přišel druhý den i sladší (což je blbost, ale je to tím, jak se šlehačka osladila od korpusu). Takže je to na vás, jak to budete podávat, ale podobnost s rakvičkou je větší, pokud to podáváte hned. 

Ingredience:
korpus:
3 bílky
150g cukru moučka
1 lžička kukuřičného škrobu
náplň:
1 kelímek šlehačky
300g jahod

Postup:
Bílky vyšlehám do pěny. Pak přisypu cukr i škrob a šlehám do té doby, než sníh začne dělat špičky, které se téměř vůbec neohýbají (šlehaní za pomocí el. šlehače trvá asi 7 minut). V tu chvíli přestanu šlehat. Pekáč vyložím pečícím papírem a sníh na něj nanesu tak, abych vytvořila dvě aspoň přibližně stejná kola. Dám péct na 120°C na hodinu a půl.
Poté vyndám, pusinky přendám na mřížku a nechám úplně vychladnout.

Vyšlehám šlehačku. Půlkou potřu jednu pusinku, položím na ni pusinku druhou a i tu potřu šlehačkou. Poté ozdobím nakrájenými jahodami. Nechám chvilku odležet a podávám.


Žádné komentáře:

Okomentovat