úterý 26. května 2015

Bulgur s kedlubnou, květákem, mrkví a hráškem


Když jsem v neděli po zkoušce z krizovky šla domů, přemýšlela jsem, čím bych si tak mohla udělat radost. Zavedla jsem si totiž už kdysi tradici, že za každou zvládnutou zkoušku si koupím nějakou maličkost, která mi alespoň trochu vynahradí ty stresy předtím. Někdy si pořídím něco na sebe nebo ke čtení, jindy si dopřeju kávu v nějakém lepším podniku, většinou ale skončím u něčeho dobrého na zub. To se stalo i tentokrát. Naštěstí jsem už vyrostla z dob, kdy pro mě byla největší delikatesou tyčinka Mars nebo Snickers nebo tak něco. A tak když jsem v neděli bloumala Albertem, napadlo mě, že si koupím něco, co jsem ještě nikdy neochutnala. A pak mi padl zrak na bulgur. Už jsem o něm slyšela, ale ještě nikdy jsem ho nejedla.
A musím říct - velice mile mě překvapil! Je uvařený velmi rychle, má strašně příjemnou chuť a v kombinaci s orestovanou zeleninou a kapkou sojové omáčky je to naprosto delikátní pokrm. Ozkoušejte a uvidíte sami!

Ingredience (pro 2):
1 menší hrnek bulguru
1 mrkev
1 kedlubna
1 cibule
1 stroužek česneku
pár růžiček květáku
hrstka hrášku
plátek másla
2 lžíce slané sojové omáčky
sušená bazalka
sůl, drcený kmín
petrželka na ozdobení

Postup:
Kedlubnu i mrkev oloupu a nakrájím na kostičky. Květák rozdělím na malé růžičky. To vše dám vařit do hrnce s osolenou vodou a špetičkou kmínu. Vařím, dokud není zelenina změklá. 
Poté zeleninu vyndám a do vody, ve které se vařila, vsypu bulgur (poměr bulgur:voda by měl být 1:2). Bulgur vařím jen ve velmi slabém varu asi 15 minut, nemíchám jej.
Než bude bulgur hotový, rozpálím na pánvi máslo a orestuju na něm nadrobno nakrájenou cibulku. Poté přidám i ostatní zeleninu, včetně česneku a hrášku. Orestuju a poté podliju trochou vody. Okořením bazalkou, přidám sojovku a ještě chvíli dusím. 
Na závěr k zelenině přidám bulgur, vše promíchám a mohu podávat. Ozdobím petrželkou. 

Žádné komentáře:

Okomentovat