čtvrtek 9. dubna 2015

Rizoto s pečenou paprikou a hlívou ústřičnou


Po velikonočním obžerství následovaným manickým záchvatem nákupu zeleniny v Makru bylo jasné, že budeme teď s Belgičanem pár dní živi především ze zeleninových jídel. Nakoupila jsem i hlívu ústřičnou, protože takhle krásnou, jako byla v Makru, ji v obvyklých supermarketech často nevídám. A tak mě napadlo, že jsme už dlouho neměli rýži a že bych teda mohla udělat rizoto. Záměrně píšu rizoto, protože se to blížilo k našemu českému rizotu více než k tomu italskému. Pro někoho to může být skandál, mně ale rizoto chutná jak krémové z dobrých italských pizzerií, tak jeho jídelnová verze s hráškem a masem. Takže co se mě týče, pochutnala jsem si velice.

Ingredience:
menší hrnek rýže (nejlépe kulatozrnné)
200 ml vývaru
1 cibule
2 papriky
200 g hlívy
200 g brokolice
kousek másla
sůl, pepř, sladká mletá paprika
parmazán na posypání

Postup:
Papriku nakrájím na kousky, dám na plech, zakápnu olivovým olejem a asi 15 minut peču na 180 °C. Mezitím si oloupu a nadrobno nakrájím cibuli, nakrájím i hlívu. Brokolici rozdělím na růžičky.
Na másle osmahnu cibuli s hlívou, poté přidám rýži a zaliju vývarem. Až bude hotová paprika, přidám i ji. Osolím, opepřím, přidám sladkou papriku a přiklopím pokličkou. Dusím asi 15 minut, občas promíchám, pokud je to nutné, podliju vodou.
Ve vedlejším hrnci vhodím brokolici do vařící vody, vařím 3 minuty do změknutí, poté sliju.
Hotové rizoto přendám na talíř, posypu parmazánem a petrželkou, přidám brokolici. Mohu podávat.


Žádné komentáře:

Okomentovat