úterý 14. dubna 2015

Hovězí maso s rajčatovo - vinnou omáčkou v toskánském stylu


Když jsem si minulý týden odnášela z Alberta jejich magazín, těšila jsem se, kolik lákavých receptů v něm objevím. Bohužel, po prolistování jsem byla docela zklamaná. Snad jediný recept, který mě doopravdy zaujal, byly vepřové řízky na toskánský způsob. A tak jsem si řekla, že je zkusím. Háček byl v tom, že jsem doma neměla vepřové řízky, ale hovězí kousky - odřezky od svíčkové. Upřímně, celou dobu během vaření jsem si připadala hodně jako Jirka Babica... Když nemáte vepřové, tak tam vražte hovězí. Když nemáte červené víno, dejte tam bílé. Když nemáte čerstvý rozmarýn, použijte sušený. Nechcete-li zapínat troubu, zůstaňte jen u plotýnky :D Ale tak co, lze to taky nazvat jako volnou inspiraci receptem :) Potěšující zpráva navíc je to, že večeře to byla úžasná a jsem si jistá, že i ve verzi s vepřovým nebo kuřecím to dopadne obdobně dobře, jen bude potřeba upravovat délku pobytu masa na pánvi. 

Ingredience (pro 2):
150 g - 200 g hovězího masa (kvalitního, aby nebylo jak podešev - já použila odřezky od svíčkové, které se už nehodily na stejky)
1 cibule
2 stroužky česneku
10 - 15 černých oliv bez pecky
400 g loupaných krájených rajčat (v plechovce)
70 ml bílého vína
2 lžíce vinného octa
3 plátky slaniny nakrájené na čtverečky
sušený drcený rozmarýn a tymián
sůl, pepř, skořice
lžíce hladké mouky
lžička třtinového cukru
olivový olej

Postup:
Cibuli oloupu a najemno nakrájím. Česnek oloupu a nasekám.
Na pánvi rozpálím lžíci olivového oleje, přidám cibuli a osolené, opepřené a moukou poprášené maso, po chvíli i česnek a slaninu a zprudka restuju, dokud se maso nezatáhne. Bude to trvat asi 5 - 10 minut.
Poté přidám víno a ocet. Nechám tekutinu zredukovat zhruba na poloviční objem, přidám rajčata, špetku rozmarýnu, tymiánu a trošinku skořice. Taky cukr a podle chuti sůl a pepř. Nechám asi 10 minut probublávat a pak přidám olivy. Ztlumím plotýnku a ještě chvíli nechám vařit, aby omáčka trochu zhoustla.
Podávám se šťouchanými bramborami posypanými petrželí nebo rukolou. 

Žádné komentáře:

Okomentovat