pátek 24. dubna 2015

Aperitivo moment - dva drinky s Aperolem a velmi jedlé jednohubky k tomu


Aperol. Pro mě ještě donedávna pojem naprosto neznámý. Teprve někdy kolem letošních Velikonoc jsem měla možnost ochutnat ho u kamarádky. A tak když jsem nyní objevila příležitost s Aperolem soutěžit, věděla jsem aspoň už trochu, o co vlastně běží. Možná, že i mezi vámi se najde pár podobných "neználků", jako jsem byla ještě před měsícem já. Anebo možná znáte jen ten nejrozšířenější drink - Aperol Spritz. V tom se míchá Aperol, prosecco a sodovka. Já bych vám ale v tomto článku chtěla ukázat, že to jde i jinak. Že s aperolem lze míchat i náš národní mok - tedy pivo. Anebo v odlehčené verzi cider. 

Nebojte, nezbláznila jsem se. Jenom jsem delší dobu pobývala v Belgii a severním Německu. V Německu jsou, obzvlášť dámy, schopné s pivem smíchat téměř cokoliv. Kromě již i u nás známého Radlera a spol. si libují třeba i v pivní bowli - prostě do piva naházejí jahody a broskve nebo jiné podobné ovoce. A světe div se, je to velmi dobrá kombinace. Právě německá pivní bowle mě inspirovala k těm jednohubkám - fingerfood -, které vidíte na fotce. Ale o tom později.

No a v Belgii pivo milují zhruba stejně tak moc, jako my Češi. Ale nemají k němu tak dogmatický přístup. Velmi oblíbené je tam višňové pivo zvané kriek. A pak taky rádi míchají pivo a Picon. Picon je tmavě oranžový aperitiv, hodně hořký, lehce nasládlý a v mnoha ohledech připomíná Campari. Na mě je ale kombinace piva a tohoto opravdu hořkého aperitivu až moc silná. Protože ale vím, že spousta nás Čechů má k pivu přeci jen bližší vztah než k vínu, rozhodla jsem se, že tomu svůj Aperol drink přizpůsobím. A vymyslím ho tak, aby chutnal jak pánům, tak dámám a aby byl příjemně osvěžující v letních dnech.

Pivní Aperol drink pro pány:
Aperol obohatí pivo o lehounce sladký nádech, zároveň ho ale doplňuje i svou hořkostí. Společně se šťávou z limetky mu dodá svěžest,  ale nepřebíjí jeho přirozenou chuť. 

1 panák Aperolu
300 ml světlého piva
1 lžíce šťávy z limetky

Aperol i pivo pořádně vychladím. Na dno sklenice naliju Aperol, poté doliju pivem. Přidám šťávu z limetky a mohu podávat.

Ciderový Aperol drink pro dámy:
Cider společně s Aperolem a limetkou vytváří velmi svěží, lehký nápoj s mírně nahořklou, ale spíše sladkou chutí. Na večerní letní posezení na zahradě ideální drink.

Postup je úplně stejný jako u pivního drinku, akorát pivo nahradím neochuceným ciderem.


Finger Food - Jednohubky s kozím sýrem, mangem a fíkovým balzamikem
Někdy nám bývá podsouváno, že zatímco k vínu se hodí snad všechno, pivo je dobré jen s vepřo-knedlo-zelem nebo hranolkami. Já si ale myslím, že pivo má o dost větší potenciál, a jak jsem už psala, hodí se skvěle třebas i k ovoci anebo různým druhům sýrů. Nasládlý pivní aperol drink tak jde skvěle dohromady právě i k mým jednohubkám. Neuvádím u jednotlivých ingrediencí konkrétní množství, protože samozřejmě záleží na tom, kolik hostů očekáváte. Každopádně ale vždy počítejte radši s větším objemem, neboť tyto jednohubky jsou opravdu VELMI jedlé.

chléb (stačí klasická Šumava)
měkký kozí sýr (aby měl zhruba podobnou konzistenci jako Lučina)
zralé mango
fíkový balzamikový krém (přinejhorším použijte i neochucený)

Chleba nakrájím na tenké krajíce. Ty dám opéct do toastovače, aby z nich vznikly nepříliš tvrdé topinky. Každý opečený krajíc pak rozkrájím na malé obdélníčky. Obdélníčky potřu kozím sýrem. Každou takto připravenou jednohubku ozdobím malou kostičkou oloupaného manga. Nakonec každou jednohubku zakápnu balzamikovým krémem. Mohu podávat.






P.S. Na fotkách je vyfocený ciderový Aperol drink. Pivní má zhruba stejnou barvu, ale zároveň taky samozřejmě neodmyslitelnou pivní pěnu. 





Žádné komentáře:

Okomentovat