pátek 13. března 2015

Souboj magazínů: Billa Gusto vs. Albert v kuchyni


Teď v březnu se tak hezky sešlo vydání kulinářských magazínů Billy a Alberta, že jsem si řekla, že by mohlo být zajímavé udělat srovnání. 

Nejdříve se mi do ruky dostalo Gusto. A opravdu mile mě překvapilo. Ono už teda i to vánoční bylo podařené, ale v tomto jarním je hned několik receptů, které mě lákají vyzkoušet. Potěšily mě zejména různé recepty využívající kuřecí maso - vzhledem k tomu, že s Belgičanem celé kuře najednou nikdy nemáme šanci sníst, oblíbili jsme si v poslední době tzv. kuřecí paličky. No a recepty v Gustu se právě pro ně výborně hodí! Jak víte, tak kuřecí casserole už mám zdárně vyzkoušený a snědený a bylo to moc povedené jídlo. Kuře alla cacciatora teprve čeká na vyzkoušení, ale jsem si jistá, že se k tomu do Velikonoc určitě dostanu. Zajímavé je i kuřátko na motýlka podle Koko.



Líbí se mi i jarní recepty pracující s bílou ředkví, hráškem nebo řeřichou. Nevím, jestli budu vařit podle receptů z gusta, ale inspirovalo mě to k zařazení ředkve do svého jídelníčku.

Oslovily mě také některé sladké recepty. Malinovo-jahodové triflé mě inspirovalo k mému hruškovému triflé, sliny se mi sbíhají i při pohledu na mrkvový dort (o tom ještě za chvíli).

Radost jsem měla i z rozhovoru s Koko, která se do ničeho nestylizuje a rozhovor je celkově fajn.

Celkově jsem tak z Gusta měla mnohem lepší pocit, než třeba z posledního čísla F.O.O.D., které v období půstu přineslo recepty na svíčkovou a další české smetanové omáčky, na které já osobně třeba zjara nemívám vůbec chuť. Snad vyjma koprovky, ale pokud vím, tak kopr na zahrádce ještě stejně nenajdete.

A pak jsem si přinesla domů Alberta v kuchyni. Nemám ráda Pohlreicha, takže když se na mě culil z první stránky, nadšení to ve mně nevyvolalo. Nadšení ve mně tím pádem nevyvolala ani "jeho" rubrika o mase, i když to je asi spíš tím, že na mě působí podzimním dojmem a v březnu chci připravovat jiná jídla než bůček na pivu nebo vepřovou kýtu se skořicí a hruškami. Takže jde spíš o timing, než o Pohlreicha samotného :)
Naopak, vzhledem k blížícím se Velikonocům je skvělý nápad rubrika 10x jinak, která se tentokrát věnuje vejcím. To by se brzy mohlo hodit! Zaujal mě taky recept na květákové placičky s pórkem, polévku z pečené mrkve a také další recept na kuřecí paličky. Zajímavý nápad je i opičí máslo nebo domácí krtkův dort.



No a pak taky další mrkvový dort. Z fotek nevypadá tak lákavě, jako ten v gustu, při srovnání receptů se mi ale ta část týkající se korpusu zamlouvá víc. Naopak krém mi přijde lepší v Gustu. Až se tedy odhodlám k jeho výrobě, recepty zcela určitě nakombinuju.



Závěrem tedy musím říct, že oba časopisy se mi tentokrát velmi líbí, receptů k vyzkoušení jsem si v nich našla víc než v klasických food časopisech.

A co vy? Jak se líbí tato jarní "čísla" vám? 

Žádné komentáře:

Okomentovat