pondělí 30. března 2015

Polévka z pečené mrkve podle magazínu Albert


Jak jsem psala již tady, v březnovém Albert magazínu mě mimo jiné zaujala mrkvová polévka. Přesvědčila jsem Belgičana, že dělat polévku z mrkve není zase taková blbost, jak se mu zdá, a pustila jsem se do díla. Mrkev jsem musela péci déle, než bylo uváděno v receptu, protože moje mrkev mi pořád nechtěla nějak změknout. Další háček nastal při mixování upečené mrkve - můj tyčový mixér není nějak schopný rozmixovat většinu surovin na hladké pyré, a tak mi vždycky zbudou i větší kousky. Na závěr jsem, ač to recept neuváděl, přidala ještě šťávu z citronu, protože jinak byla polévka dost mdlá a tohle dodalo její chuti na exotičnosti. Mně osobně polévka moc nechutnala, a tak jsem ji zde původně nechtěla ani uvádět. Belgičan ji ale celkem opěvoval, a tak jsem se nakonec rozhodla, že recept na ni zveřejním. Vařte ji ale s vědomím, že její finální chuť a nejspíš i její vizuální podoba se může trochu lišit od vašeho původního očekávání.

Ingredience (na 2-3 porce):
500 g mrkve
1 větší cibule
0,75 l vývaru
120 ml smetany na vaření
půl lžičky drceného kmínu
sůl, pepř
1 lžíce olivového oleje
citronová šťáva

na krupicové knedlíčky:
1 vejce
asi 4-5 lžic krupice
sůl
nasekaná petrželka

Postup:
Mrkev oškrábu a nahrubo nakrájím. Cibuli oloupu a také nahrubo nakrájím, Oboje přendám na plech, přeliju olejem, osolím, opepřím a okmínuju. Strčím do trouby vyhřáté na 180°C a peču 30-40 minut, dokud mrkev nezměkne. Občas obsahem plechu zamíchám.
Když je mrkev měkká, přesunu zeleninu do hrnce, zaliju vývarem a smetanou a rozmixuju dohladka. Přivedu k varu. Podle chuti dochutím citronovou šťávou.
Krupici smíchám v hrníčku s vejcem, solí a petrželkou. Těstíčko by mělo být celkem tuhé, aby se v polévce nerozvařilo. Z těstíčka tvaruju knedlíčky a vhazuju je do vroucí polévky. Vařím je asi 5 minut. Poté mohu podávat.

Žádné komentáře:

Okomentovat