středa 4. března 2015

Kuřecí casserole aneb kuře zapékané s brambory, brokolicí a mrkví


Tento recept pochází z časopisu Billy - Gusto. S tímto plátkem mám velké zkušenosti. Jednou jsem ho zcela bez okolků pronesla přes kasu, ačkoliv jsem nebyla členem Billa klubu. Z mého velkého omylu, že je to časopis, který je zadara, mě vyvedl můj druhý pokus o jeho propašování přes pokladnu. Když se mě paní pokladní zeptala, co že to mám v podpaží, já ji suverénně odpověděla, že ten jejich propagační materiál. Paní prodavačka mi ovšem sdělila, že to teda buď musím tasit jejich Billa kartu nebo dvacku. Užuž jsem jí chtěla časopis s němým úžasem vrátit, když mě zachránila paní přede mnou - půjčila mi její kartu se slovy "No já to taky nechápu." A tak jsem si nyní připadala vysloveně privilegovaně, když jsem si časopis mohla beze všeho vzít, protože už asi měsíc jsem majitelkou své vlastní Billa karty! Karty plné výhod, ohohó, když vám ji teda zrovna omylem nezablokují, že... 

Pokrm je ovšem velmi chutný a začínám mít dojem, že tyto magazíny potravinových řetězců jsou nejlepšími food časopisy na českém trhu.

Ingredience pro 2:
4 kuřecí "špalíky"
3 středně velké brambory (nakrájet na malé měsíčky)
1 velká mrkev (nakrájet na špalíky)
250g brokolice (rozdělit na růžičky)
0.5 dcl bílého suchého vína
1 dcl vývaru
100 g nastrouhaného madelandu nebo eidamu
sůl, pepř,
půl lžičky sladké mleté papriky
lžíce hladké mouky
lžice olivového oleje a lžíce másla

Postup:
Kuřecí kousky osolím, opepřím a obalím moukou smíchanou s paprikou. Rozpálím na pánvi olej s máslem a kuře osmahnu dozlatova. Podliju vínem. Poté jej z pánve vyndám a dám stranou. Do výpeku dám zeleninu, osolím, opepřím a rychle orestuju. Poté podliju vývarem a deset minut dusím pod pokličkou.
Poté zeleninu i s výpekem a kuře přendám do zapékací mísy a posypu nastrouhaným sýrem. Zapékám v troubě na 180°C asi 30 minut.



Žádné komentáře:

Okomentovat