čtvrtek 26. března 2015

Kuře alla cacciatora, tedy kuře na víně, rozmarýnu a olivách


Jak už jsem tu nedávno psala, poslední dobou jsme si s Belgičanem oblíbili kuřecí paličky (respektive horní stehna), protože maso na nich je šťavnaté, vejdou se vám v pohodě na pánev a nechají se upravovat na tisíc způsobů. Já jsem se tentokrát řídila receptem z Gusta, magazínu Billy, protože už kuřecí casserole podle něj dopadl velmi dobře a celkově na mě tento časopis působí velmi přátelsky. 
Možná někdo namítnete, že kuře cacciatora se má dělat jinak, že znáte úplně jiný recept. I já jsem viděla recepty se stejným názvem a jinými surovinami, ale protože se jedná o italskou kuchyni, moc mě to nepřekvapuje. Vemte si, kolik je třeba receptů na minestrone. Takže no stress a pokud chcete, tak si jídlo klidně překřtěte na kuře na olivách nebo tak něco. 

Ingredience (pro 2)
4 - 6 kuřecích paliček - horních stehen (podle velikosti kuřete a hladu strávníků)
3 stroužky česneku
3 snítky rozmarýnu
1 chilli paprička
5 bobkových lístků
1,5 dcl bílého suchého vína
50g řerných oliv
2 lžíce vinného octa
2 lžíce olivového oleje
1 dcl vývaru
sůl, pepř

Postup:
Na pánvi rozpálím olej. Vhodím do něj papričku, česnek, rozmarýn i bobkové listy. Ztlumím trochu oheň a koření chvíli restuju - ale jen tak, aby se nespálilo. Když začne hnědnout, vyndám ho.
Do tohoto ochuceného oleje vložím osolené a opepřené kuřecí paličky. Zprudka osmahnu z obou stran. Když mají kůrčičku do zlatova, podleju je vínem a přidám olivy. Ztlumím plamen, podliju vývarem a velmi zlehka pod pokličkou dusím asi 30 minut. Poté zvýším plamen, přidám vinný ocet. Ten nechám odpařit a poté pánev sundám z plotny. Na závěr posypu petrželkou.
Podávám s pečivem či bramborem.

Žádné komentáře:

Okomentovat