úterý 3. března 2015

Avokádo zapečené s vejcem a kozím sýrem


Nevím, jestli si neřeknete, že už jsem vážně trapná, když napíšu, že jsme zase měli sushi. A že zase zbylo avokádo. Jenže je to pravda. Tentokrát jsem ale přesně věděla, co s tou půlkou zbylého avokáda udělám - v posledním čísle Gurmetu mě zaujal recept Kamury, ve kterém zapékala avokádo s vejcem, slaninou a parmazánem. Slaninu ani šunku jsem bohužel neměla, ty by k tomu ladily opravdu dobře. Troufám si ale zároveň tvrdit, že nápad s kozím sýrem může být snad ještě lepší, než ten s parmazánem - dodá avokádu na zajímavosti. 
Jídlo se hodí jako odpolední svačina nebo lehká večeře. Kamura sice píše, že je to nyní velký snídaňový hit, mě by to ale po ránu asi tolik neoslovilo. 

Ingredience (pro 2):
1 zralé avokádo
2 malá vejce
2 plátky šunky nebo slaniny
kousek čerstvého kozího sýra na rozdrobení
sůl

Postup:
Troubu rozehřeju na 200°C. Avokádo rozříznu a vyjmu z něj pecku. Do ďolíku po pecce vyklepnu vajíčko, překryju plátkem slaniny a posypu rozdrobeným kozím sýrem. Malinko osolím. To samé udělám i s druhou půlkou avokáda. Vložím na pekáč a ve vyhřáté troubě peču asi 7 minut - záleží, jak moc udělané chci vajíčko mít.
Poté podávám (a slupku z avokáda nejím!).

Žádné komentáře:

Okomentovat