pondělí 16. února 2015

Brokolicová polévka



Po intenzivním třídenním psychologickém výcviku jsem potřebovala nějakou vzpruhu. Brokolice je velice zdravá zelenina a její svěží zelená barva podpoří i vaše smysly. A tak jsem se rozhodla, že si udělám brokolicovou polévku. Bohužel jsem neměla zrovna nic na ozdobení polévky (brokolici jsem spotřebovala všechnu a s krutonky se mi nechtělo dělat), tak na fotce může polévka působit fádně. Nehleďte na to, vy sami ji můžete u sebe v kuchyni vizuálně vylepšit, navíc její chuť rozhodně fádní není.

Ingredience:
500g brokolice
asi 2 velké sběračky silného vývaru
3 stroužky česneku
lžíce másla
100 ml sladké smetany (nemusí být)
sůl, pepř

Postup:
K varu přivedu asi 1 litr vody. Brokolici rozdělím na růžičky a dám ji do vroucí vody. Vařím asi 5 minut. Košťály nakrájím na plátky a společně s česnekem, který nakrájím také na plátky, osmahnu na másle. Poté přidám ke zbytku brokolice. Přidám také vývar. Když je brokolice měkká, tak vypnu plotýnku. Tyčovým mixérem vše rozmixuju. Vrátím na plotýnku, přiliju smetanu, podle chutí přidám ještě sůl a pepř. Nechám asi ještě minutu vařit.
Podávám s pečivem.

2 komentáře: