pátek 30. ledna 2015

Smažená jablíčka v palačinkovém těstě


Belgičan je alergický na jablka, a tak vždycky, když je chci nějak připravit pro nás oba, musejí projít tepelnou úpravou, protože pak už u něj žádnou nežádoucí reakci nevyvolají. Smažená jablíčka obalená v palačinkovém těstíčku je snadný, trochu hříšný pokrm, na který prostě čas od času dostanete chuť - obzvlášť takhle v zimě nebo na podzim. Zajímavé také je, že jak já nemám ráda skořici, tak v jablečných pokrmech mi i docela chutná (když se to s ní ovšem nepřežene, že...). 
Inspiraci jsem čerpala tentokrát v Kuchařce pro dceru, na kterou už mám také připravenou v draftech recenzi. Takže můžete očekávat, že ji již brzy publikuji :)

Ingredience (pro 2):
2 spíše větší jablka
100ml mléka
1 malé vejce
70g hladké mouky
špetička soli
špetka skořice
rovná lžička cukru krupice (záleží také na sladkosti jablek, ty moje byly ani ne kyselé, ani sladké)
olej na smažení

Postup:
Smíchám mouku, cukr, sůl a skořici. Přidám vejce a část mléka. Metličkou promíchám, až mi vznikne husté těsto. Přiliju zbytek mléka a opět smíchám. Těsto by mělo být nepatrně hustší než na palačinky. Dám do lednice odpočinout.
Mezitiím oloupu jablka a pokud se mi to zadaří, zbavím je jádřince tzv. "odjádřinčovačem" tak, aby byla stále kulatá, jen uprostřed měla díru. Pokud doma tento nástroj nemám, nebo je jádřinec moc velký/tuhý, překrojím jablko na čtvrtky a zbavím se jádřince postupně.
Jablka nakrájím na asi 1cm silné plátky. Napíchnu každý kousek jablka na vidličku a vykoupu ho v těstíčku, aby byl obalený ze všech stran.
Na pánvi rozpálím olej (bohužel jen pár kapek stačit nebude, chce to poměrně souvislou vrstvu) a když je horký, obalená jablka do něj vložím. Zmírním plamen a smažím z každé strany do zlatova. Poté jablka vyndám a posypu moučkovým cukrem.

A toť vše - dobrou chuť!


Žádné komentáře:

Okomentovat