pondělí 26. ledna 2015

Segedínský guláš podle mojí babičky


Segedínský guláš je další z mých velice oblíbených jídel, které neumím inteligentně vyfotit. Segedín patří přesně k těm jídlům, které jsem si u babičky objednávala o prázdninách, když jsem byla nemocná nebo když jsem se vracela po delší době z ciziny. Vždycky jsem si myslela, že je to jídlo hrozně náročné na přípravu, po školení u babičky už ale vím, že tomu tak vůbec není. Takže, jak na to?

Ingredience:
půl na půl vepřový bok a vepřová plec (nakrájené na kousky)
lžíce sádla
1 cibule
asi lžička sladké papriky
půl pytlíku kysaného zelí
1 zakysaná smetana
1 lžíce hladké mouky
sůl

Postup:
Na rozpáleném sádle zpěním cibuli, pak orestuju maso, osolím, na závěr přidám sladkou papriku, podliju půl skleničkou vody nebo vývarem a vařím. Ze zelí vymačkám vodu, nakrájím ho na kratší kousky a ve chvíli, kdy je maso poloměkké, přidám do hrnce.
Ve smetaně rozmíchám 1 lžíci mouky, přidám do hrnce a povařím.
Ve chvíli, kdy je maso i zelí měkké, mám hotovo.




A jaká jídla jste si u babičky objednávali vy? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat