středa 28. ledna 2015

Pomazánka z červené řepy s křenem a lučinou


Ležela nám tu doma jedna bulva červené řepy, a tak mě samozřejmě napadlo, že ideální bude zpracovat ji do pomazánky. Ještě donedávna jsem nesnesla červenou řepu ani na pohled, s potěšením ale zjišťuju, že už ji snesu dokonce i na talíři :) Pomazánka je opět velice snadná na přípravu, já jsem ji dělala z lučiny, příště bych možná sáhla spíš po plnotučném tvarohu, že by možná dodal pomazánce ještě větší šmrnc. Pokud máte rádi jemnější chuť pomazánek, držte se ale lučiny.

Ingredience (na misku pomazánky):
1 střední bulva červené řepy
1 balíček lučiny (to trochu větší balení v pozlátku)
kousek křenu
sůl
pár kapek citronové šťávy

Postup:
Řepu dám neoloupanou vařit do lehce osolené vody a vařím asi půl hodiny - řepa nemusí být úplně měkká. Poté ji nechám vychladnout a když je zchladlá, tak ji oloupu a najemno nastrouhám. Přidám k ní najemno nastrouhaný křen podle chuti, zakápnu citronovou šťávou, osolím a přidám lučinu. Pořádně smíchám. Pokud by byla chuť křenu příliš výrazná, mohu přidat ještě nastrouhané jablko, to křen trochu zneutralizuje. Podávám s chlebem, případně i kyselou okurkou.

... a raduju se, jak zdravou večeři mám :)

Žádné komentáře:

Okomentovat