čtvrtek 22. ledna 2015

Lohikeitto - finská polévka z lososa




Možná si říkáte, že jsem tím lososem snad už posedlá. A Finama taky. Jenže věc se má trochu jinak - o posedlost tu sice jde, ale ne o moji. Belgičan totiž zase dělal sushi. A řeknu vám jedno - mít sushi 4x do měsíce je fakt už moc. Věřte mi, i sushi se dá přejíst. Abych si teda nezprotivila i lososa, musím pokaždé vymýšlet jiný způsob, jak ho upravím. Na Finskou lososovou polévku si brousím zuby už od listopadu, kdy jsem ji poprvé ochutnala v Espoo. A protože v Albertu měli čerstvý kopr, osud lososa byl zpečetěn. Jestli jste taky tak polévkoví, jako já, rozhodně neváhejte a polévku si někdy taky uvařte - obzvlášť teď v zimě přijde k duhu.

Ingredience (asi na litr a něco polévky):
1l zeleninového vývaru
1 středně velká mrkev
3 menší brambory
2 filety lososa (mám na mysli takové ty kostky o velikosti rybího filé)
3/4 kelímku smetany ke šlehání nebo na vaření
pořádná hrst nasekaného čerstvého kopru
sůl, pepř
pidi lžička sádla
citronová šťáva
lžička hladké mouky

Postup:
Ohřeju zeleninový vývar. Přidám do něj na kostičky nakrájené brambory a mrkev a taky lžičku sádla. Osolím a opepřím (tedy pokud vývar není již tak dost slaný). Vařím. Když je zelenina už dostatečně změklá, naházím do ní na kousky natrhaného lososa. Vařím asi 5 minut na mírnějším ohni (aby to jen tak probublávalo). Ve smetaně rozmíchám mouku a přiliju do polévky. Přidám také nasekaný kopr. Vařím ještě asi 2 minuty. Poté odstavím a dochutím citronovou šťávou. Podávám s opečeným toastem nebo bagetou.




Pokud by vás zajímalo více o finské kuchyni, klikněte na tento link

Žádné komentáře:

Okomentovat