neděle 25. ledna 2015

Kam na jídlo v Bruselu

Je to už půl roku, co jsem se vrátila ze svého stážistického pobytu v Bruselu (více si o mých zážitcích můžete přečíst zde), nadšení z belgické kuchyně však stále přetrvává. Zrovna včera se mě kamarádka ptala, jestli se mi po Belgii nestýská. Má odpověď zněla: "Po Belgii ani ne, ale po tom jejich jídle moc." Co je na belgické kuchyni tak dobré? Podle mě je to hned několik věcí. Je tam patrný vliv Francie, ale i Německa. To se odráží v tom, že v Belgii dostanete výborné bagety, croissanty a dezerty, zároveň se k obědu ale můžete "našťouchnout" pořádným gulášem nebo jitrnicí a zapít to některým z mnoha (výborných) druhů piva. To je také to, v čem nám jsou Belgičani blízcí - v lásce k masu a k dobrému pivu. Belgie má výhodu také v tom, že je u moře. Takže pokud máte rádi ryby, mušle a jiné mořské potvory, jste na správné adrese. Neméně podstatným aspektem je i přítomnost mnoha různých kultur a národů. Takže kebab dostanete od Turka, nejlepší kafe ve městě je od Etiopana a nejlepší krevety s rýží jsem si pořídila na nedělním trhu u Afričanů.
Dost už ale řečí, pojďme se podívat alespoň na pár lokálů, které stojí za to v Bruselu navštívít.

Must č. 1 Hranolkárna Maison Antoine na Place Jourdan
Kdo v Belgii neochutná hranolky, jako by tam ani nebyl! Hranolky z tohoto stánku jsou považované za nejlepší v Bruselu a tomu odpovídá také fronta, která se kolem něj tvoří kdykoliv během dne. Když máte štěstí, budete čekat půl hodiny, když smůlu, můžete si postát i hodinu a víc.



Must č. 2 Vafle u Manneken Pis neboli čůrajícího chlapečka
Vafle dostanete v Bruselu na každém rohu. A vlastně všude budou dobré. Ty u čůrajícího chlapečka jsou ale nejdoporučovanější, obyčejná vafle s cukrem stojí euro, což je méně, než bývá zvykem. Pokud můžu radit, odpusťte si šlehačku, čokoládu i jahody - za chůze se to jí obzvláště blbě.



Must č. 3 Etiopská kavárna Aksum
Když už budete u toho čůrajícího chlapečka, nezapomeňte si dojít o kousek dál na kafe k Etiopanům. Na výběr je denně několik etipských káv, prostředí kavárny je velmi příjemné, navíc si můžete koupit sáček kávy i domů. Já u nich mám nejraději cappuccino a cheescake s mangem.

Must č. 4 Neuhaus outlet
Už jste se někdy zadarmo přejedli belgických pralinek? Ne? A chcete to zkusit? Zajeďte si na konečnou metra do Neuhaus outletu. Ochutnávat zde můžete bez povinnosti nákupu asi z 30 druhů pralinek, pokud vám některé z nich zachutnají, můžete si je po kilech za zvýhodněnou cenu koupit domů. Všechny návštěvy, které jsem do Neuhausu vzala, z toho měly neopakovatelný zážitek. Vážně!



Must č. 5 Cheescake café
Chcete ochutnat ty nejlepší burgery ve městě? Zažít atmosféru belgické hospody říznutou amerikou? Musíte do cheescake café. Myslela jsem si, že na burgery tolik nejsem. V cheescake café jsem zjistila, že opak je pravdou. Pokud by vám nevadila rušnější hospoda s fotbalovými přenosy, můžete si na burger dojít také do Fat boys na Place du Luxembourg v evropské čtvrti. I tam jsou vynikající.

Must č. 6 Soleil D'Afrique
Už jste někdy jedli u Afričanů? Za pár euro? Jednoduché jídlo za skvělou cenu a se skvělou atmosférou v africké čtvrti. Já doporučuji zejména smažené banány - ty nemají chybu!

Must č. 7 Amadeo
Jestli máte rádi žebra, dojděte si na ně do Amadea. Jen co dojíte jednu várku, přinesou vám další. Nic pro vegetariány, ale masaři si přijdou doopravdy na své.



Při návštěve Bruselu nezapomeňte navštívit také nedělní trhy, které se konají vždy dopoledne na každém větším náměstí, ochutnejte višňové pivo kriek, najděte alespoň jednu ze zapadlých středověkých hospod v zadních uličkách v centru Bruselu, ochutnejte mušle (např. v Chez Leon) a tzv. carbonádu, tedy již výše zmiňovaný guláš a rozhodně si nedělejte výčitky ohledně váhy. V Bruselu ztloustnou všichni. Bez výjimky :)
U mě na blogu najdete belgické recepty pod štítkem "belgická kuchyně". 

Žádné komentáře:

Okomentovat