čtvrtek 4. prosince 2014

Polévka z hlívy ústřičné



Hlíva je nesmírně zdravá. A já mám nesmírně ráda houby. Vynalezla jsem tuto polévku ve svém pražském studentském bytě a bylo to jedno z prvních jídel, které jsem nabídla Belgičanovi. Polévka měla velký úspěch, a tak má již pevné místo v našem jídelníčku.

Ingredience (pro 2):
500 g hlívy
2 menší cibule
3/4l vývaru (zeleninový nebo drůbeží, přinejhorším si lze vypomoci bujónem)
mletá paprika
majoránka
česnek (nemusí být)
sůl, pepř
hl. mouka
tuk (nejlépe sádlo)


Postup:
Nakrájíme cibuli, zpěníme, přidáme nakrájenou hlívu, osolíme, orestujeme. Nakonec zaprášíme mletou paprikou a odstavíme. Mezitím v hrnci uděláme jíšku (pokud mám vývar masový, pak ji nepotřebuju), zalijeme vodou a vývarem (aby to dohromady dalo ¾ litru) a necháme vařit. Přidáme hlívu a cibuli z hrnce, rozmáčkneme do toho česnek, ochutíme majoránkou a podle chuti ještě dosolíme a dopepříme. Můžeme přidat ještě lžíci sádla. Necháme ještě asi 10-15 minut vařit. Chcete-li, můžete přidat i pár koleček klobásky.

Žádné komentáře:

Okomentovat