úterý 4. listopadu 2014

Lilková pomazánka jako z Ázerbajdžánu





Sezóna lilků už je sice za námi, ale já jsem v lednici ještě jeden zapomenutý přeci jen našla. A tak jsem jej připravila na podzimní způsob – v kombinaci s česnekem a vlašskými ořechy jsem z něj udělala výbornou pomazánku. Belgičan tvrdí, že přesně takovou jedl v Ázerbajdžánu, tak jestli máte rádi kavkazskou kuchyni nebo byste ji rádi vyzkoušeli, tak s chutí do toho! 

Ingredience (na menši mísku):
1 lilek
3 velké stroužky česneku
lžíce olivového oleje
2-3 lžíce mletých vlašských ořechů
pár snítek bazalky
pár snítek tymiánu
špetka majoránky
sůl, pepř


Postup:
Lilek nakrájím na kostky, trochu posolím a nechám chvíli vypotit. Česnek nadrobno nakrájím a vhodím na pánev na rozpálený olivový olej. Chvilku nechám osmahnout, poté přidám lilek. Lilek také nechám chvíli osmahnout, poté trochu podliju a nechám dusit, dokud nezměkne. Poté přendám do mísy a tyčovým mixérem rozmixuju na pyré. Přidám bylinky, podle chuti sůl a pepř a nechám vychladnout. Na závěr přidám ořechy a podávám například s opečeným chlebem.

Tip:
Lze přidat i chilli papričku a místo ořechů použít sezamová semínka.

2 komentáře:

  1. Hmmm, to mi pripomina jede francouzsky recept. Na toustiku rozpecu kozi syr a to nakonec potru pomazankou z lilku, kterou delam z pecneho lilku, cesneku a kminu. :-) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kozí sýr já můžu, takže díky za tip, zní to dobře! :)

      Vymazat