sobota 25. října 2014

Pražma na másle



 

Slovo úvodem: nenechte se odradit fotkou - lepší nemám z toho důvodu, že z talíře zmizela tak rychle, že jsem ji na něm už nestihla vyfotit.

Když jsem poprvé připravovala pražmu, měla jsem chuť vyhodit ji z okna a Belgičana, který si ji vymyslel, hned za ní. Naštěstí jsem to tehdy neudělala a i když jsem ji tehdy nepřipravovala zrovna s láskou, jednoduchost tohoto jídla, chutnost pražmy a snadnost vyndání kostí mě přesvědčilo o tom, že ta ryba za to stojí. Byl to prostě sňatek z donucení, ze kterého ve finále vzešla velká láska. 

Ingredience pro 2
1 větší pražma
citron
pepř, sůl, sušená bazalka nebo provensálské koření apod.
máslo
olivový olej

Postup:
Jednu větší parmu si nechám vykuchat a zbavit šupin. Doma ji pak důkladně opláchnu (zejména břišní dutinu, aby tam nebyly zbytky po žluči a krevní sraženiny). Osuším ji, pokapu citronem a ochutím kořením – opět i břišní dutinu – a nechám to vsáknout. Než přijde ryba na pánev, měla bych ji opět osušit (pomáhá to proti připečení kůže). Na pánvi rozpálím máslo s olejem – ryba by měla být ponořená asi z půlky. Nejdřív pražmu osmahnu krátce na prudkém ohni, pak uberu. Z každé strany smažím asi 5-10 minut. Ryba je hotová tehdy, když vypoulí oči a začne mít tendence rozpadat se.
Teprve když je ryba hotová, tak odstraním hlavu, ocas a rozdělím na dvě poloviny. Podávám s (opečenými) bramborami.

Žádné komentáře:

Okomentovat